Apple, Adobe, EPSON, Nikon og FotoWare samarbeider også denne høsten om å spre kunnskap om digitale bildebehandlingsløsninger. I oktober håper aktørene å høyne kompetansen og å sette digital bildebehandling på dagsorden gjennom 8 gratisarrangementer over hele landet.
Stadig flere arbeidsplasser berøres av digital bildebehandlingsteknologi. Likevel sliter mange bedrifter med å tilegne seg den kunnskapen og kompetansen som skal til for å utnytte den nye teknologien optimalt. Det er nettopp denne utfordringen samarbeidspartnerne søker å gjøre noe med når de nå reiser land og strand rundt.
Navnet The Big Picture spiller på det å kombinere enkeltbildet med helhetlig tenkning. Arrangementet starter med en fellespresentasjon, deretter kjøres en rekke miniseminarer holdt av samarbeidspartnerne. Seminarene holdes i separate rom og gir dermed deltagerne mulighet til å skreddersy arrangementet etter eget behov. Demonstrasjoner og muligheter for selv å prøve de forskjellige løsningene står sentralt og er en del av tilbudet til de besøkende. Representanter fra arrangørene vil være tilgjengelige for spørsmål og diskusjoner på alle tilstelningene. Itillegg vil lokale forhandlere tilby besøkende gode messepriser.
"The Big Picture" er en unik mulighet for brukere av digitalt foto til å øke kompetansen innen digital bildebehandling. Et lignende konsept eksisterer ikke i Norge i dag, så dette er en unik mulighet for bedrifter og enkeltindivider til å tilegne seg ny kunnskap på fagområdet, uttaler et samlet arrangørkorps.
Samlet dekker delaktørene et bredt spekter av merkenavn og produkter som alle assosieres med meget god kvalitet. Foruten Apple og EPSON som stiller med egne merker, representerer Interfoto Nikon, Lexar og Fotoware. Adobe er representert ved Egress, Elpag representerer Manfrotto mens Profil Data stiller med Pantone Colorvision, Maxell og AVIAS.
Stadig flere arbeidsplasser berøres av digital bildebehandlingsteknologi. Likevel sliter mange bedrifter med å tilegne seg den kunnskapen og kompetansen som skal til for å utnytte den nye teknologien optimalt. Det er nettopp denne utfordringen samarbeidspartnerne søker å gjøre noe med når de nå reiser land og strand rundt.
Navnet The Big Picture spiller på det å kombinere enkeltbildet med helhetlig tenkning. Arrangementet starter med en fellespresentasjon, deretter kjøres en rekke miniseminarer holdt av samarbeidspartnerne. Seminarene holdes i separate rom og gir dermed deltagerne mulighet til å skreddersy arrangementet etter eget behov. Demonstrasjoner og muligheter for selv å prøve de forskjellige løsningene står sentralt og er en del av tilbudet til de besøkende. Representanter fra arrangørene vil være tilgjengelige for spørsmål og diskusjoner på alle tilstelningene. Itillegg vil lokale forhandlere tilby besøkende gode messepriser.
"The Big Picture" er en unik mulighet for brukere av digitalt foto til å øke kompetansen innen digital bildebehandling. Et lignende konsept eksisterer ikke i Norge i dag, så dette er en unik mulighet for bedrifter og enkeltindivider til å tilegne seg ny kunnskap på fagområdet, uttaler et samlet arrangørkorps.
Samlet dekker delaktørene et bredt spekter av merkenavn og produkter som alle assosieres med meget god kvalitet. Foruten Apple og EPSON som stiller med egne merker, representerer Interfoto Nikon, Lexar og Fotoware. Adobe er representert ved Egress, Elpag representerer Manfrotto mens Profil Data stiller med Pantone Colorvision, Maxell og AVIAS.