Det var stemning. Det var en folkefest. Det var en hyllest til Bislett. Det var et fotofyrverkeri!
Å beskrive Arena er umulig uten å trekke frem superlativene. Tina Holth har for tredje gang markert en fotobegivenhet i Oslo.
<p>
Interessen for foto er enorm. Det spesielle denne gangen var rammen for utstillingen. Bislett er idag en nostalgisk idrettsarena med uviss fremtid. Bruk av gassflammer og gravlykter markerte nettopp dette. Og det kunne vært lett å gå i fellen av kommersielle hensyn for Tinagent. Så ikke på Arena. De 8 fotografene i stallen, viste frem egne bilder som er drevet frem gjennom engasjement og interesse. Samspillet med "utstillingslokalet" hentet frem det fargesterke, melankolske og tidhvis dystre uttrykk. Fotografenes stemme ble hørt bak det beste av presentasjonsteknikk.
<p>
Det var projisering av Guri Dahl`s portretter på ellers nakne korridorvegger. Det var monterte "sommerfugler" og lydkulisser til Evy Andersen`s imponerende dekorasjon. Lisa Westgaard presenterte fargesterke lystransparenter med hodeskaller og fuglebein En voodoo følelse med skrekkblandet fryd. Alt dette og mere til i Bislett`s korridorer. <p>Pål Rødahl, Sigve Aspelund, Marcel Lelienhof. Pål Laukli med studiobilder av biller du helst ikke vil ha under dynen Knut Bry stopper aldri å forundre. Fra særdeles "spiselig" arkitektur og byrom til sportsbilder i en heller utradisjonell setting. Pluss video.
Spørsmålet rundt Bislett`s fremtid står åpent. Dette var en ærverdig brukt av arenaen.
Det var mye å se.
Foto ovenfra og ned: Pål Laukli, Bislett korridor, Knut Bry. Portrettfoto av Tina Holth. Alle foto: Tom Ståle Engebretsen
Å beskrive Arena er umulig uten å trekke frem superlativene. Tina Holth har for tredje gang markert en fotobegivenhet i Oslo.
<p>
Interessen for foto er enorm. Det spesielle denne gangen var rammen for utstillingen. Bislett er idag en nostalgisk idrettsarena med uviss fremtid. Bruk av gassflammer og gravlykter markerte nettopp dette. Og det kunne vært lett å gå i fellen av kommersielle hensyn for Tinagent. Så ikke på Arena. De 8 fotografene i stallen, viste frem egne bilder som er drevet frem gjennom engasjement og interesse. Samspillet med "utstillingslokalet" hentet frem det fargesterke, melankolske og tidhvis dystre uttrykk. Fotografenes stemme ble hørt bak det beste av presentasjonsteknikk.
<p>
Det var projisering av Guri Dahl`s portretter på ellers nakne korridorvegger. Det var monterte "sommerfugler" og lydkulisser til Evy Andersen`s imponerende dekorasjon. Lisa Westgaard presenterte fargesterke lystransparenter med hodeskaller og fuglebein En voodoo følelse med skrekkblandet fryd. Alt dette og mere til i Bislett`s korridorer. <p>Pål Rødahl, Sigve Aspelund, Marcel Lelienhof. Pål Laukli med studiobilder av biller du helst ikke vil ha under dynen Knut Bry stopper aldri å forundre. Fra særdeles "spiselig" arkitektur og byrom til sportsbilder i en heller utradisjonell setting. Pluss video.
Spørsmålet rundt Bislett`s fremtid står åpent. Dette var en ærverdig brukt av arenaen.
Det var mye å se.
Foto ovenfra og ned: Pål Laukli, Bislett korridor, Knut Bry. Portrettfoto av Tina Holth. Alle foto: Tom Ståle Engebretsen